27 Nisan 2014 Pazar

ALLAH DE ÖTESİNİ BIRAK

              Merhabalar nasılsınız diye soracağım ama buradan cevap almam çok zor biliyorum. Havaların ısınması ile birlikte umarım harika bir Pazar günü geçirmiş ve yeni bir haftaya başlamak için kendinizi mükemmel hissediyorsunuzdur. Benim Pazar günümde bir harikaydı güzel bir uyku çekmiştim, dinlenmiş olarak güne başladım, daha sonrada arkadaşlarıma birlikte sinema izlemenin tadına vardım ki izlediğim filmi sizinle sonra paylaşacağım hiç merak etmeyin.

               Pazar günlerini dört gözle beklememin en önemli sebeplerinden biri de beni en çok mutlu hissettiren sabah uyandığımda kahvemi ve kitabımı elime alıp yarım saat bile olsa beynimi dinlendirdiğim anlardır, bu sürede kendimi okuduğum kitaba odaklayıp ruhumu yaşadığım dış dünyadan soyutlarım benim için bu dakikalar çok özel çünkü haftanın yorgunluğunu attığım, yoğun iş yaşamından uzaklaştığım, günü durdurduğum dakikalardır, bugünde aynı keyif almışken sizinle bana bu anları yaşamamda eşlik eden kitaplarımdan bir tanesini paylaşmak istedim.  

 Kitabımı size anlatmadan önce sizinle biraz dertleşmek istiyorum, çevreme baktığım da kendimde fark ettiğim en iyi özelliklerden birisi kitap okumaktan aldığım zevk okurken sıkılmadan, sayfaların kokusunu içine çekerek okumak özel bir ayrıcalık benim için. İnsanlar online ortamda istenilen bilgiye kolayca ulaştıkları için kitapların pabuçunu dama attılar kimisi için kitap okumak zaman kaybı, kimsi içinde gereksiz kağıt israfı benim gibi eski alışkanlıklardan vazgeçmeyenler için kitap okumak bir tür dinlence bir tür keyif unsuru. Türkiye'de Yapılan araştırmalar sonucu 100  kişiden sadece 4.5 kişi kitap okuyor  bu oran çook çok düşük ve üzücü kitap okumak sakinleşmek demek, kitap okumak bambaşka alemlerde gezmek demek, kitap okumak empati yeteneğimizi geliştirmek demek bence ülkemizde ki insanların buna ihtiyacı var. bilinçli bir toplum olma yolunda umarım ilerde daha iyi sonuçlara ulaşırız.

                      Neyse asıl konumuza dönelim bu aralar zevkle okuduğum kitaplardan birisi Uğur KOŞAR'ın ALLAH DE ÖTESİNİ BIRAK kitabı itiraf etmeliyim ki kitap benim için biraz hafif kaldı öğretimi açısından, tevekkül açısından zaten bilgilerimin olmasının yanı sıra aklımdan uçup gidenleri hatırlatması bakımından çok faydasını gördüm, tevekkül etmenin insana sunduğu huzur ve iç rahatlığı bir kez daha anımsamama neden oldu yaşadığımız hayata öylesine kendimizi kaptırıyoruz ki bazen teknoloji'inin hızlı ilerlemesi, iş yaşamın getirdiği stresli anlar, beklentiler, kayıplar derken giderek Allah'a duyduğumuz güvenin azalması, kendimiz kaptırdığımız dünyada nereden gelip nereye gittiğimizi bu dünya ya asıl geliş sebeplerimi unutmamıza neden oluyor, işte tamda bu durumdayken Uğur KOŞAR’ın ALLAH DE ÖTESİNİ BIRAK kitabı devreye giriyor ve sizi gerçeklerle yüzleştiriyor, bu tarz kitaplar hem öğretimi açısından hemde ruhu tekrar tekrar dinginleştirmek, unutulanı hatırlatmak açısından siz farkında olmadan sık sık okunulası baş ucu kitapların'dan  biri olarak yerini almayı başarıyor, okumanızı şiddetle tavsiye ederim.


       


                kitap benim uzun zamandır araştırdığım Allah'ın(cc) isimleri ve faziletlerini öğrenmemde ön ayak oldu. Yaşadığım mucizelerse bana doğru yolda olduğumu gösterdi itikatımı ve tevekkelimi geliştirmek konusunda yolumu açtı inanın bana bu konuda attığınız adımlarda hiç aklınıza gelmeyecek mucizelerle karşılaşıyorsunuz yaşamınıza kattığı güzellikleri gördüğünüzde şimdiye kadar neden geç kalmışım bu kadar diye hayıflanıyorsunuz  kitap'dan minik bir alıntı yapıp dikkatiniz biraz daha çekmek istiyorum Uğur KOŞAR'ın bana öğretmiş olduğu bir dua ile sizlere paylaşmak istiyorum.





“ ya vecud , ya vedud, ya zel-arşi’l- mecid! Ya mubdiü ya müid! Ya fe’alün lima yürid! Es-elüke bi nuri vechikellezi melee erkane asşik, ve es-elüke bi kudretikelleti kaderte biha ala halkık, ve bi rahmetikelleti vesiat külle şey’in. La ilahe illa ente. Ya müğis,eğisni.”

Manası:

“Ey yüce dost, ey yüce arşın sahibi! Ey yoktan var eden, var ettiğini yok eden Rabb’im! Ey her istediğini yapan Allah’im! Arşın her yanını dolduran zatının nuru hürmetine, bütün mahlukata hükmettiğin kudretinin azametine, her şeyi kuşatan rahmetinin bereketine, senden istiyorum. Senden başka ilah yoktur. Ey çaresizlerin yardımına yetişen Allah’im bana yardım et.”

            Bu duayı uğur bey sizlere 3 kere okumanız tavsiye ediyor ve neden 3 kere okumamız gerektiğini güzel bir menkıbe ile açık ve yalın bir dille anlatmış tabi sadece bununla sınırlı değil çok güzel menkıbeler, hadisler, Allah(cc) isimlerinin anlamlar var kitap'da okuduğunuzda aklınızdan çıkaramayacağınız tümcelerde bulunuyor..
   
                Bu kitap size ne kazandıracak diye düşünürseniz yaşadığınız hayata bakış açınızın değişmesine, ruhunuzla bedeniniz arasındaki iç çekişme kısmen'den olsa son bulmasına, en azından nefsiniz için güzel bir başlangıç olacak. kendinizi var oluş sebep'ini sorguladığınız zamanlarda neden dünyadayım diye kendinize sorduğunuzda kitap size çok güzel cevaplar sunacak.. biraz önce dikkat ederseniz başlangıç dedim çünkü bu kitabı okuduktan sonra kendiniz daha fazla geliştirmek isteyeceksiniz eminim. Son olarak kitap'da beni en çok etkileyen ve aklınızdan çıkarmamanızı tavsiye edeceğim bir cümleyle sohbetimizi bitirmek istiyorum.


“ALLAH DE ÖTESİNİ BIRAK.! KUL RABB’İNİ İMTİHAN ETMEZ!...

Hiç yorum yok: